Penulis : Muliati Abdul
Terbitan : Kaki Novel
Jumlah Halaman : 357 Muka Surat

Qantan Biru Langit? Dia itu siapa? Anak orang kayakah? atau anak raja? Oh! Qantan Biru Langit bukan orang ternama. Bukan juga anak orang kaya. Jauh sekali anak raja. Dia cuma seorang gadis biasa. Namun yang menjadi kemusykilan, kenapa tiga orang jejaka boleh diserang penyakit angau setelah bertemu dengannya? Apa istimewanya Qantan Biru Langit di mata mereka?

Razif Khusaini
seorang pilot 'cabuk'. Bekas rakan sekelas Qantan dan nyaris menjadi suami Qantan gara-gara wasiat keluarga. Namun di saat akhir Razif memilih gadis lain untuk menjadi isterinya. Setelah isterinya dijemput ilahi, hadir perasaan aneh di dalam hatinya setelah bertemu dengan Qantan semula.

Kata Razif : Saya akan menjadi lelaki paling bahagia andai kata diberi peluang kedua. Insya-Allah saya tidak akan sia-siakan seperti dulu.

Rafael Vivarte
Businessman kacukan Melayu-Perancis. Pertama kali bersua Qantan hatinya sudah menyanyikan lagu cinta. Dia bertuah kerana memiliki Karin sebagai 'kabel jodoh'. Namun dia juga bernasib malang keran tinggal jauh di Kota Perancis.

Kata Rafael : Abang tak pernah jatuh cinta selama ini Karin. Jadi abang tak tahu apa rasanya bila hati dipenuhi rasa cinta. Tapi abang boleh mengaku hati abang sudah dibawa lari oleh seorang perempuan bernama Qantan.

Khalid Zhafran
Pemain tenis bertaraf dunia. Hati beku, pendiam dan agak sombong. Pernah menjadi musuh kepada Razif Khusaini sewaktu berada di bangku sekolah. Amat terkenal dengan jolokan 'kera sumbang'. Namun Qantan berjaya mengubah persepsinya terhadap erti sebuah persahabatan.

Kata Khalid: Qantan satu dalam sejuta. Dia lain daripada perempuan di luar sana. Dia adalah teman terbaikku. Jadi salahkah apabila aku ingin mengubah frasa teman terbaik kepada kekasih terbaik?

0 comments:

Post a Comment